Yoga for gravide

Lesson description

gravid-sommerfugl

Yoga er en behagelig måte å trene kroppen sin på når du er gravid, men yoga er mer enn det. På mine kurs lærer du også hvordan du kan bruke yogastillinger til å øve deg på å oppleve smerte på en god måte. Du lærer hvordan pusten hjelper deg til å være avspent og du lærer en god pusteteknikk du kan bruke under fødselen. Kurset er et forløp med progresjon. Vi starter med enkle øvelser som er nyttige for gravide. Yoga styrker og myker opp kroppen. Øvelsene løser på en varsom måte opp for unødvendige spenninger. Velvære er noe av det første man merker som en virkning av yoga. Noen yogaprogrammer er mer krevende og nyttige med tanke på å komme i god form til fødselen. I løpet av kurset blir ulike temaer tatt opp som smerte, pust, avspenning, fødestillinger og trening av bekkenbunnen. Siste kurskveld blir hele fødselsforløpet gjennomgått med veiledning om hvordan du kan bruke det du har lært som nyttige redskaper under fødselen.

 


Yoga for gravide - 5. gang

  • 01:28:57
  • 0%
5. program med styrkende yogaøvelser, meditativ pust og avspenning.

Instruksjon: Audhild | Elev: Sol | Varighet: 1  time og 30 min.

Dette programmet er fint å jobbe med for å trene opp styrke i beina, i setemuskulaturen og i ryggen.  Viktig at du høyrer introduksjonen før du går i gang. Du lærer to nye pusteteknikker: Pesepusten som du kan bruke i overgangsfasen, altså før du begynner å presse, viss du får beskjed av jordmor om la vere å presse og Kråka som avspenner ansiktet og kjeven. Programmet blir avslutta med Meditativ pust  og ei avspenning med Bjarke.