Yoga for gravide

Lesson description

gravid-sommerfugl

Yoga er en behagelig måte å trene kroppen sin på når du er gravid, men yoga er mer enn det. På mine kurs lærer du også hvordan du kan bruke yogastillinger til å øve deg på å oppleve smerte på en god måte. Du lærer hvordan pusten hjelper deg til å være avspent og du lærer en god pusteteknikk du kan bruke under fødselen. Kurset er et forløp med progresjon. Vi starter med enkle øvelser som er nyttige for gravide. Yoga styrker og myker opp kroppen. Øvelsene løser på en varsom måte opp for unødvendige spenninger. Velvære er noe av det første man merker som en virkning av yoga. Noen yogaprogrammer er mer krevende og nyttige med tanke på å komme i god form til fødselen. I løpet av kurset blir ulike temaer tatt opp som smerte, pust, avspenning, fødestillinger og trening av bekkenbunnen. Siste kurskveld blir hele fødselsforløpet gjennomgått med veiledning om hvordan du kan bruke det du har lært som nyttige redskaper under fødselen.

 


Yoga for gravide - 4b. gang

  • 01:25:20
  • 0%
Rolig yoga med tøying, knipeøvelsar, avspenning og meditativ pust

Instruksjon: Audhild | Elev: Sol | Varighet: 1  time og 25 min.

Etter soløvelsen kjem det fleire gode tøyestillingar der du kan øve deg på å vere avspent i kroppen på same tid som du opplever at det tøyer og strekker. Tenk på desse tøyesmertene som gode smerter på same måte som du under fødselen kan oppleve rier som godt/vondt smerter, smerter som har ein nyttig funksjon. Knipeøvelsane er korta ned til ei utgave på ca 10 min. Den meditative pusten er med alle trinna og er ei enkel utgåve av Energiens kilde meditasjonen. Det er omlag same versjon som i lydfila på cd’en til Audhild.