Egoscue videoer og lyd-filer med avspenning

Egoscue hjemme

Velkommen til vår nye side med videoer og lyd-filer som du kan bruke i din hjemmepraksis og som er en god erstatning for undervisningen du mister hos oss nå i tiden frem mot Påske.

Vi vil legge ut en ny video hver uke med ca 1 time og 15 minutters undervisning. Det blir 3 videoer i alt og diverse lydfiler med instruksjon i avspenning og meditasjon. Videoene kan sees på mobiler, nettbrett og datamaskiner. Vi anbefaler Firefox, Chrome eller Safari når du skal se videoene eller lytte til lyd-filene. Det er også mulig å se videoene på en AppleTV med Airlink.

Hver video vil typisk inneholde et program med egoscue øvelser og en avspenning eller pusteteknikk. Instill lyden slik at den er behagelig å høre på – ikke for høy / heller ikke for lav.

Lyd-filene er med instruksjoner i avspenning og meditasjon. Disse kan gjerne brukes selvstendig eller etter et egoscue program.

Videoene og lyd-filene vil være tilgjengelig frem til 20 april (hvor vi forhåpentligvis  starter opp ny sesong) og det kan bare anbefales å gjøre programmene flere ganger.

Hvordan bruke dette materialet?

  1. En god matte å gjøre øvelser på og et pledd til avspenningen.
  2. En stol til å ligge med beina på og til noen av øvelene

Når du har dette på plass start videoen (eller lyd-filen). Hvis enheten du bruker går i dvale gå til innstillingen for dette og slå det (midlertidig) av.

Det viktigste er å følge instruksjonene! Du trenger ikke å se på videoen hele tiden, men ta en titt når du trenger det – akkurat som om du er på en undervisningstime.

Vi håper du vil ha glede av disse videoene og lyd-filene – og gjennom dem få den gode virkningen som en time med pust og avspenning gir.

Kjærlige hilsener, Bjarke og Audhild

PS: Hvis du har spørsmål eller tilbakemeldinger gjerne ta kontakt med oss. Se link til mobil / epost til høyre eller nederst på siden for både Audhild og Bjarke

Bruken av video-spilleren:

Kapitler: Hver av de lange yogaprogram er delt inn i seksjoner (kapitler) slik som introduksjon, yogaprogram, pusteteknikker etc. Når du har gjort et av de lange programmene en gang er det f.eks. greit neste gang å hoppe over introduksjonen. Da trykker du bare på de 3 streker nederst i høyre hjørne av videoen. Da vil videoen starte der. På den måten kan du lett velge bare å gjøre en del av forløpet f.eks. en avspenning eller pusteøvelser og avspenning.

Kvalitet: Trykk verktøy symbolet i nederste høyre hjørne av video-spilleren og du kan velge kvaliteten på avspillingen: Hvis du har dårlig nettforbindelse eller ser videoen på mobilen, velg “240p” eller “360p”. Har du god nettforbindelse og ser videoen på en stor skjerm (f.eks. TV’en) velg “1080p”). I utgangspunktet er innstillingen satt til “Auto” slik at avspillingen selv justerere seg etter enheten du ser videoen på eller netthastigheten du har. Fullskjerm-visning: I tillegg kan du trykke kryss-symbolet helt nede i høyre hjørne for å se videoen på  hele skjermen din.

VIDEOER:

1. program med egoscue øvelser og avspenning.
Instruksjon: Audhild | Elev: Ingrid | Varighet: ca. 1 time og 15 min
2. program med egoscue øvelser og avspenning.
Instruksjon: Audhild | Elev: Ingrid | Varighet: ca. 55 minutter

LYD-FILER:

Lyd-filer med Audhild
Fire gode teknikkar som aukar velværet i kropp og sinn

Avspenninger du kan lytte til på SPOTIFY

Meditasjon du kan lytte til på SPOTIFY

0 kommentarer

Send inn en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *